reklama

Nalomené trstiny

Videla som jeden dokument. Bolo v ňom zachytených 15 rokov života muža, ktorý trpel Alzheimerovou chorobou. Bol svedectvom o pomalom miznutí človeka, ale mňa na ňom zaujalo i niečo iné.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Osobne som s bolesťou v takom rozmere nikdykonfrontovaná nebola, aj keď svoje ťažkosti, trápenia a boliestky si nesiekaždý z nás. Napriek tomu, že som program zapla len tak náhodou, nachvíľu,nedokázala som ho prepnúť. Hádam ma k tomu neviedla iba zvedavosť vidieťdo osobných zákutí života druhých. Cítila som niečo ako šok, zhrozenie, smútok.Súcit. A obdiv. K žene, ktorá pätnásť rokov strácala svojho manžela.K tomu s akou úprimnosťou sa priznávala k svojim pochybnostiam azlyhaniam.

A vtedy som si spomenula na nástennú maľbu v kostole, oprotiktorej som sedávala ešte ako malá. Bola na nej žena, ktorá držala v rukáchtrstinu, podopierajúc jej nalomenú byľ. Pod jej nohami bol pravidelným písmomnapísaný text: Nalomenú trstinunedolomíš. Neviem, z ktorej časti Biblie pochádza, ale tá maľba sami vždy páčila. Aj preto, že žena na nej sa mi pozerala priamo do očí, nech somsi sadla hocikam.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A ja som v tej žene na televíznej obrazovke poznalatú z obrazu. Tak ako ona trpezlivo stála a podopierala nalomenú byľ.Len som si predtým nikdy nepomyslela, že za tou trstinou môže byť toľko ľudskéhosmútku a bolesti. Že môže byť ťažšia ako tá, ktorú dokážeme uniesť. Že totrpezlivé, nenápadné podopieranie môže byť jedným z najväčších ľudskýchskutkov.

lenka krivá

lenka krivá

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

študentka, z nedostaku rozhodnosti a nadbytku záujmu študujúca históriu zároveň s aplikovanou psychológiou.. notorický strácač vecí dennej potreby- chodiaca výnimka potvrdzujúca pravidlo, že človek sa učí na vlastných chybách:) Zoznam autorových rubrík:  omrvinkymoje mládenca príhodi&skúsenosSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu